Ratownik

„Czad to prawdziwy zabójca. Potrzebuje tylko jednej szansy”

 „Czad to prawdziwy zabójca. Potrzebuje tylko jednej szansy”

 „Czad to prawdziwy zabójca. Potrzebuje tylko jednej szansy”. Ruszyła druga edycja kampanii społecznej „Czad i ogień. Obudź czujność!” przygotowanej przez MSWiA. Słuchacze stacji radiowych, poprzez wzięcie udziału w konkursach organizowanych na antenach rozgłośni, będą mogli wygrać dualne czujniki czadu i dymu. Na potrzeby akcji MSWiA przygotowało specjalny spot dotyczący zagrożeń tlenkiem węgla i ogniem.

 Tegoroczna akcja to już druga edycja kampanii społecznej MSWiA „Czad i ogień. Obudź czujność!”. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy na temat zagrożeń związanych z sezonem grzewczym. Każdy z nas w obliczu zagrożenia czadem i ogniem powinien wiedzieć, jak prawidłowo zachować się, aby się przed nim uchronić. Dla każdego człowieka dom jest miejscem, w którym czuje się bezpiecznie.

Specjalny spot przygotowany przez MSWiA w prostych słowach obrazuje nam, z jakimi „przeciwnikami” mamy do czynienia. Czad (tlenek węgla) jest „cichym zabójcą” – jednym z pierwszych objawów zaczadzenia jest ból głowy. Sam czad jest bezwonny i bezbarwny, w wyniku jego działania dochodzi do niedotlenienia organizmu. Zatrucie tlenkiem węgla sprawia, że utrudniony zostaje transport tlenu do płuc. W zeszłym sezonie grzewczym z powodu czadu zmarło 61 osób. Aby prawidłowo rozpoznać zagrożenie czadem, potrzebujemy specjalnych czujników. Trzeba pamiętać, że koszt zakupu czujnika dymu i czadu jest niczym, w porównaniu z cen±, jak± można zapłacić za brak tego urządzenia w chwili zagrożenia.

Już niebawem w ramach kampanii MSWiA słuchacze stacji radiowych, poprzez wzięcie udziału w konkursach organizowanych na antenach rozgłośni, będą mogli wygrać takie właśnie dualne czujniki czadu i dymu. Konkursy przeprowadzane będą też na facebookowym profilu MSWiA. Łącznie wygrać będzie można prawie 500 czujników.

Stacje radiowe emitować będą spoty ostrzegające przed czadem i ogniem. Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego PSP, a także Rzecznicy Prasowi KW PSP, gościć będą na antenach stacji radiowych, gdzie opowiedzą o głównych zagrożeniach związanych z sezonem grzewczym.

W Małopolsce czujki wygrać mogą słuchacze Radia Kraków. Pytania konkursowe zadawane są od poniedziałku do piątku w programie Co niesie dzień pomiędzy 16:00 a 18:00.

Opracowanie: st. kpt. Sebastian Woźniak – rzecznik prasowy małopolskiego komendanta wojewódzkiego PSP, na podstawie informacji MSWiA.

Spot radiowy 1

Spot radiowy 2

Spot radiowy 3

Zdjęcia: archiwum KW PSP Kraków




2011 KW PSP w Krakowie
Agencja Interaktywna EUROHOST